Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

17 August 2010

< kenapa masih setia >

Lame tak bertemu kamu semua kan...almaklumla..konvokesyen punye majlis berlangsung 2 minggu lepas..jelajah hati pun berkampung di UKM hampir sebulan..nak buat macam mane..ade yang menunggu di sana..hehe..di sini jelajah hati selitkan sekeping gamba konvokesyen jelajah hati..tengok la..( xdapat upload sebab tibe2 format gambo tak diterima blogger )..sori kengkawan..

berbalik pada post ini,kenapa masih setia??setia dengan sape??sila teliti situasi ini...

SITUASI 1

A telah bercinta dengan B selama 4 tahun..tiba2 B buat perangai..bukan sekali dua,tapi berkali2..namun A masih menerima B seadanya dan cinta mereka masih kukuh..walaupun hati A sentiasa sakit dan kecewa,tapi kerana terlalu menyayangi B,A tetap setia mempertahankan cinta mereka..kenapa masih setia?

SITUASI 2

D bekerja di syarikat yang maju dan mempunyai kedudukan tinggi..hampir setiap hari D dimarahi bos dan dicemuh rakan2..D sendiri tidak tahu kenapa..tapi D tetap bertahan bekerja di syarikat itu dan terus meningkatkan usaha walaupun tahu usahanya tidak dipandang pihak atasan..kenapa masih setia?

SITUASI 3

G mempunyai sebuah kereta yang dibeli 5 tahun lepas..kereta yang dibeli sering dikritik teman2..yelah,kereta baru tapi xstandard langsung..baya bulan2 mahal..asyik2 nak rosak je..tapi G tetap bertahan dengan keretanya dan terus menggunakannya tanpa sedikit pun terdetik di hati untuk menjual kereta itu..kenapa masih setia?

jelajah hati selalu berfikir kenapa mereka2 ini masih setia walaupun bersama dengan perkara yang menyakitkan ataupun tidak menyenangkan hati..tapi akhirnya jelajah hati faham bahawa hidup ini bukan sekadar menikmati perkara seronok,tetapi menghargai apa yang kita ada..walupun pahit,walaupun mengecewakan, tapi bila difikirkan tentu ade kebaikannya..

'hidup ini bukan menentukan dengan siapa atau apa kita perlu bersama, tetapi menentukan manusia jenis apa yang kita ingin jadi.' kalu kita ingin jadi setia,teruskanlah...=)

doakan kami....

Lilypie Maternity tickers
 
 

Designed By Blogs Gone Wild!