Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

21 March 2010

17,303 anak luar nikah didaftar 2009

hehehe..inilah akibat bangun di awal pagi dan takde mood nak buat esaimen lagi. jelajah sekejap kat mana-mana web yang rase cam menarik,tengok-tengok ade kawan kat FB postkan pasal ni.

17,303 anak luar nikah di daftar pada tahun 2009. MasyaAllah..ini bukan sikit ye kawan-kawan. ini lebih daripada yang dijangkakan. menurut Datuk Alwi Ibrahim, jumlah ni menigkat dari tahun 2007 hingga 2009. MENINGKAT!!! bkan menurun...aduhai anak bangsa...apa yang berlaku ni sebenarnya...

dan yang lebih memalukan, anak luar nikah ataupun yang tidak didaftarkan ni bilangan kedua terbanyak adalah dari Melayu/Islam. yang first,kaum-kaum lain. kita Melayu ni tempat kedua,diikuti India dan Cina. Malunya....korang tak malu ke?

agama kita yang suci,murni..yang sama-sama kita perjuangkan,tapi kita juga sama-sama gabung tenaga memalukannya. tolonglah wahai semua Muslimin Muslimat..jagalah kesucian agama Islam dengan sikap,sifat dan contoh yang baik.

17,303 ni bilangannya tak termasuk lagi dengan kes buang bayi yang didaftarkan di Jabatan Kebajikan Masyarakat. belum masuk yang tidak didaftarkan lagi. sedihnya bila baca semua ni.

anak itu anugerah Allah..tapi kita umat Islam kenalah sama-sama memahami apa yang Allah suruh dan tegah. inilah akibat bercinta dengan melanggar peraturan cinta.sebut pasal peraturan cinta,saya belum update lagi peraturan-peraturan cinta tu kan.esoklah..InsyaAllah...kalu tak esok,dalam minggu ni.

ok,sama-sama mengambil pedoman dari bilangan anak luar nikah. jangan sampai kita salah seorang yang menyumbang. NauzuBillah.....

No comments:

doakan kami....

Lilypie Maternity tickers
 
 

Designed By Blogs Gone Wild!