Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

23 March 2010

CONTEST : Apa Saya Nak Buat Kalau Diberi RM100..

nampak gambar duit ni?berapa ringgit ek tu?haaa..anda semua tak silap ye.memang nilainya rm100. hehehe..

sape yang nak bagi duit ni?nak tau...dielah orangnye...(^_^)

klik la kat muke comel tu..dapatlah tau sape yang nak bagi..cepat klik kalau korang nak jugak duit ni. ayuh2!!hehehe..

cukuplah mengarut cik shida ek.actually Diari Seorang Lelaki yang anjurkan contest ni..n hadiahnye RM100 terus ke akaun anda. chewah!memang sangat memerlukan duit di hujung-hujung sem ni. huk3..

persoalan nye,apa saya nak buat kalau diberi RM100 ni. memandangkan zaman sekarang RM100 ni merupakan nilai yang tidak terlalu besar, bak kata orang,seminit pun dah boleh habis,maka tak banyak la yang dapat dilakukan kan. tapi kalau dapat,Alhamdulillah..daripada tak dapat langsung,lagi la sedih...=(

perkara pertama yang saya nak buat kalau dapat RM100 ni,mestila menyimpannya untuk memastikan saya dapat menjalani kehidupan dengan tenang. bak kata orang,cukup makan la kan.saya akan bajetkan untuk makan sebanyak RM6 sehari,so,seminggu ni jadilah RM42. save la sikit duit yang ade sekarang sebab dapat duit hadiah ni RM100.hehehe

jadi,baki yang ada RM58. dengan baki ni,saya ingat nak beli pencuci muka. kalau semua dapat lihat,dah beberapa kali saya post kan pasal kulit muka berminyak dalam blog saya ni kan. jadi,bile dapat adiah ni,boleh la beli pencuci muka yang disarankan rakan-rakan blogger. untuk sementara, rasa nak cuba cetaphil atau simple. dua pencuci ni,cost dalam RM30-RM40. jadi,kita bajetkan tengah-tengah la iaitu RM35. hebat tak buku kira-kira saya?

tolak sume dua perkara yang saya nak buat ni, tinggal la RM23. emm...nama pun perempuan kan,so bile dah ade baki RM23 ni,rase macam nak beli tudungla. tapi harga tudung saya biasenye RM18. tudung bidang 60 tu. ade sape-sape yang jual murah lagi daripada RM18?kalau ada,komen la kat blog saya ni. saya akan membeli dengan anda. InsyaAllah. sebab memang susah nak cari tudung yang murah sekarang ni. selendang banyak la...kan2??

then sekarang ni dah tinggal RM5 selepas beli tudung. jadi,RM5 ni untuk ape?yeee...topap Celcom RM5..hihihi...bolehla telefon mak ayah saya 5 kali dalam minggu ni. sekali tepon,RM1..so,abesla topap nanti..cukup untuk bekalan seminggu.

sekarang tinggal berapa?dah habis..tengok,sekejap je kan. ni kira-kira untuk seminggu..hai..perbelanjaan sekarang,semakin lama semakin meningkat. kalau dulu,dapat RM100,rasa nak pegi makan angin tiga hari dua malam je..sekarang,tol n minyak je lepaslah dengan RM100. tapi ok lah..hadiah orang nak bagi. seronok sangat-sangat kalau dapat. rezeki orang kate...so,kepada encik Diari Seorang Lelaki, sila-sila lah mengadili entry saya ni. kalau tak dapat tempat kedua,tempat pertama pun takpe..hehehehe...

ok2,daaa....salam untuk semua peserta n penganjur.=))



3 comments:

Lelaki Ini said...

hehee..menarik gak entry ni..

tQ for joining & good luck.. ;p

Cikgu Shida said...

thanks for ur wish..+_+
sy budak baru blajar..hehe

Unknown said...

Hello Blogger!
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website kami www.kumpulbagi.com atau www.facebook.com/kumpulbagi/ untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

doakan kami....

Lilypie Maternity tickers
 
 

Designed By Blogs Gone Wild!