Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

18 March 2010

~salahkah bercinta~

ada siapa-siapa yang pernah bercinta?sedang bercinta?akan bercinta?
macam mana rasa cinta itu?seronok,sedih,bahagia,derita?
pernah dengar kan lagu 'fabulous cat' yang katanya derita merindui?yakinkah kita bahawa kita sanggup menderita untuk rindukan seseorang?tanyalah hati anda masing-masing.

sekarang ni kita akan sentiasa dengar perkaitan remaja dan cinta. sampaikan ibu bapa pun dah sporting dengan anak-anak. memang ibu bapa patut tau dengan siapa anak-anak mereka berkawan,bercinta. supaya dapat ditinjau dan juga dijaga anak-anak mereka terutamanya anak-anak perempuan. nafsu remaja,makin dilarang,makin ingin dilakukan. begitu juga dengan cinta,makin ibu bapa larang,makin menjadi-jadi.

soalnya,salahkah bercinta?salah tak?sape kate salah?sape kate tak salah?jawapannye,bercinta itu tidak salah. cinta itu fitrah. cinta adalah hadiah dari Allah. kenapa perlu kita salahkan hadiah itu. tapi,hadiah ini bukanlah boleh diterima secara polos sahaja. hadiah cinta ini ada peraturannya. peraturan yang menjadikan cinta ini suci,harum,mekar dan diredhai oleh Allah S.W.T.

apakah peraturannye?tunggu jawapan pada episod akan datang.untuk kali ni,saya cuma nak bincang soal salahkah bercinta ini.cewah..macam terror sangat bab cinta. tapi ini hasil bacaan saya dan juga pengalaman.

bercinta memang kadang-kadang sangat menyeronokkan. anagau orang kata. tapi orang yang sedang bercinta tidak boleh dibawa berbincang. kerana dia hanya fikirkan yang dicintainya. begitu juga orang lapar dan sakit. mereka hanya fikirkan hal makanan dan ubat. jadi,jangan marah kalau anda tidak mendapat kerjasama baik dari orang yang sedang bercinta.hehehe...

mesti ade yang marah dengan kenyataan saya bahawa bercinta tidak salah. namun,ini hasil pembacaan saya. perlu diingatkan,bercinta bukan bermaksud bercouple,berdua-duaan,berpimpin tangan. bukan!

bercinta adalah satu perasaan mencintai,menyayangi,mengasihi. hanya mereka yang bercinta sahaja faham perasaan ini. jadi,sesiapa yang sedang bercinta,teruskanlah dengan cinta anda.tapi patuhi peraturannya.ikuti peraturan pada entry akan datang.

yang baik dari Allah..yang buruk adalah kerana kelemahan saya..salam!


5 comments:

aisha wUtevA!! said...

erk?? bercinta....


nta ade kata slh and ade kata tak..
tapi yep by nature org akan jtuh cinta..
but make sure control it properly!!
ngeh2

R a S h i D a H said...

btol3..hehe..

dyana nadirah said...

klu kita bcinta and pndai jg batas3nya,rasanya xsalah kot..huhu

cahaya yg t'pelihara said...

cinta sesama makhluk?...erm, xde experience la..huhu..prefer bercinta after married kot...hehe =D

R a S h i D a H said...

dyana..=)

mas..hehe..better for u..sbb mas kn pmalu..ececece

doakan kami....

Lilypie Maternity tickers
 
 

Designed By Blogs Gone Wild!