Subscribe

RSS Feed (xml)

Powered By

Blogger Template From:
Free Blogger Skins

Powered by Blogger

20 March 2010

~muka berminyak:can anybody give me some tips?~

pernah tak anda semua beli sebarang pencuci muka,krim muka,pelembap atau apa sahaja?saya selalu..=)
saya memang suka mencuba pelbagai jenis 'skincare'. mungkin tu yang buat kulit muka saya tak sebaik yang diharapkan. kadang-kadang nampak gelap,kusam. dan yang paling sedih,jerawat akan mula muncul.

kalau anda perasan, kesemua jenis 'skincare' mesti ada target diorang. untuk kulit kering, kulit biasa dan kulit berminyak. saya mesti pilih jenis berminyak. sebab kulit muka saya memang sangat-sangat berminyak. tak sampai seminit lepas cuci muka,muka terus berminyak.

macam-macam saya da cuba. bedak sejuk,tia amelia,olay,garnier,neutrogena. semua. tapi tak menjadi. mungkin bukan rezeki.jadi kat sini,saya nak tau sape-sape yang ada petua-petua untuk kurangkan masalah kulit berminyak. maybe pemakanan ke..if pemakanan,nak makan ape?nak kurangkan ape?

mungkin juga ade yang boleh suggest produk lain ke. yang saya tak pernah guna ke kan..tolonglaj saya...=))

sangat-sangat perlukan tips dari anda semua. mungkin dalam banyak-banyak tips yang diberikan,tips anda yang saya pilih?emm...kalau jadi,boleh la bagi adiah ke kan..hehehe,,,InsyaAllah...

ok semua. terima kasih sangat-sangat.

3 comments:

SyuQ said...

sama masalah ngn sy. mmg kulit muka lelaki ngn pompuan berbeza. tp ada satu doktor kulit ni syorkan lactacyd clensing liquid (may I'm not mistake the spell). lactacyd ni rangakain dr pembersih wanita tp bukan yg itu. ada satu lg jenis untuk face n body. x semua pharmacy jual. produk ni dibuat dr bhn2 tenusu n bersesuaian ngn semua jenis kulit n alhamdulillah dlm sebulan kulit sy da ok. cubalah kalau berkesan

Cikgu Shida said...

syuq~ye ke..lactacyd cm pnah dga..

ika~~slalu gak bce pasal cetaphil tu..tp mahal la..huhu...

ash said...

Masalah saye dah selesai dengan clinique spt yang diceritakan di www.ashoney.com. Dah bacekan. Maybe u can try dear :)

doakan kami....

Lilypie Maternity tickers
 
 

Designed By Blogs Gone Wild!